welcome dude , welcome babe . . .

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمـَنِ الرَّحِيم

Sirih berlipat sirih pinang
Sirih dari Pulau Mutiara
Pemanis kata selamat datang
Awal Bismillah pembuka bicara . ...
hye,,hello . .Assalammualaikum . .
welcome to my blog ,,
Amirrul Akmal B. Ramlan . .
huhu ~
actualy ,, bru blaja mngisi kkosongan mse yg tluang dgn write at blog2 niey . . so sueyy argh ip koanx agak kecix2 besa mate bace blog niey kan . haha ~ maap ssgt oke .
err ,, sblm lpe,, so tlanjur koanx da in niey , apew slh tggalkn tnde ssket kan , haha . i mean cumment or rrjin kn lha drie u all rspon2 utk smoa yg dah i write itu oke . thanks sygs , thanks darl , thanks dude , thanks babe , thanks pkcik dn mkcik n thanks lha utk smoa insan2 yg da tjebak dlm blog niey ,, hehe ~
keep our :) together. .
salam ...

Friday, February 25, 2011

pikirkan !



بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمـَنِ الرَّحِيم  


hye . .today hrie sedih utk akoe ,, knp .. ? ??koanx glojohkan !! sbr na cte lah niey  ,,,
oke ,,  . .
Mle dy cm niey ,,akoe ade (ermph2) tow . .,tpi kan dy cm ta care je sal akoe , knp erk . ?or dy mmg sgaje ta nak tnjukkan erk . ?ntah lha .. tpi yg psty,, akoe gadoo ngn dy tdy ,, comel tow . .dy nangis , akoe pn cover2 tahan , jap g mleler lha jgak , aduih ! klau lha oanx tau,, mlu gak niey ,, p apew yg nak dmlukan an,, mcm lha oanx llki ta lyak nangiskan . ?tol . ?


akoe na share at koanx sal apew yg akoe rse utk bpe hri yg lpass n hri niey ,, 
truss trg akoe tlalu sygs kan dy . . sygs sgt ..tpi . .bab kje yg akoe tpkse buat dmi fture akoe n fmly . .kte oanx tpkse lost cntax utk bpe hrie. . mmg rnduu ta dinafikan , sgt-sgt mencengkam ! warghh ! . .tpi . .?dlm mse yg sme  .. kte niey mnusia normal yg mmpu bpkir kan , so dlm diam otax niey akn tpkir sndri bnde yg sme . .dy rnduu akoe ke tak erk . ?
apew dy buatt gak nye kan .?erm ..tpi ,,apew pn yg akoe buat , akoe rse ta slh . .crie rezeki . utk dy jgak nnti kan . .tpi knp . ?kje akoe msty dipsoalkan. .?dptikaikan mcm niey . ?akoe bkan jdie bpak ayam or jual dadah pn !! akoe buatt kje yg akoe rse leyh ubah fture akoe fmly n fture wife akoe , slh er. . ?


1 lagie. . ?tggalkan topic kje tuh . .koanx rse lha kan . ?wjib tak akoe jlous bler dy lyan boy lain . ?mean  . .suda ade sygs . .tpi msey bleyh lyan oanx len . ?koanx rse sjjurnye lha oke. . koanx rse oke kew bnde niey . ?n ta ptut ke akoe jlous. . ?bab yg akoe tau drie kecik smpy besa ,CEMBURU TANDANYA SAYANG ! tuh je. . akoe ta pnah blaja lak yg lain dripada word at ats niey . klau tau tlong bgi tau at akoe yg ta tau niey oke. . .


apew pn ,, akoe slalu sygs kan dy , n kptsan utk hbgan niey msey jdie tnde tnye ,,andai btol apew yg dy buatt tdy trbaik utk dy . .
akoe redha trima dgn hati terbuka. . bab sygs n chenta ta plu dpkse kan .. ?n sygs n chenta juga perlukan pgrbanan. . ?


ip akoe slalu ade di hatie dy . .dy akn pham n tau apew yg akoe rse .  .bkn skalie 2 . .tpi sbr mnusia ade btasnye. . krne chenta akoe ketepikan smoa niey , akoe nak dy rse bhgia n hepy bler dgn akoe. . tpi bler da jadie mcm niey  . . .akoe ta rse pn dy rse mcm apew yg akoe rse . . ?
dy sindir akoe ,, dy trima pmbrian oanx len slen drie akoe. . ?wlaupn tuh tlalu mngecawakan akoe , tpi akoe tau akoe kne kuats dn tbah dgn ujian Allah niey .. 
gmbaran kbhgiaan sntyase akoe nntikan  . .akoe akn ttgu kptsan ikhlass dri dy . . akoe ta mau crita ante akoe dan dy brakhir kta sinie je. . 
n akoe hrap dy sdr dgn apew yg dy buatt . .
h akoe hrap . .dy brubah utk bktikan sygs n chenta dy pde akoe yg pnah dy jnjiekan HIDUP DAN MATI bersama !
CINTA SMPAI MATI ! :)
akoe msey pgg kte2 niey n akoe ta mau kate2 niey cme TERLAHIR DIBIBIR shaje  .. akoe hrapkan KEIKHLASAN dlm dri dy . .so . ?ip koanx rse apew yg akoe rse koanx ade jwapan utk smoa psoalan yg brmain di fikiran niey . .
thanks .. 


sekian ..  


 yg ikhlas mnulis : myrul ..


dialog diangkat dari filem : sygs hatiku kau toreh kini ! ( hehe )
tarikh ditayangkan : 26-02-2011 !




#Jika cinta tidak dapat mngembalikan kau pdaku dlm khidupan ini. .
pastilah yg cinta bakal mnyatukan kita dlm khidupan yg akan dtg . .


#Hal yg mnyedihkan dlm hidup adalah ketika kau bertemu seseorang yang tidak mencintaimu . .
tetapi lebih mnyakitkan adalah mncintai seseoarang dan kamu tidak pernah mmliki kbranian utk myatakan cinta mu kpdanya. . 


#kamu tidak pernah tahu bila kamu akn jatuh cinta ,nmun apabila smpai saatnya itu , raihlah dengan kedua tanganmu , dan jgan biarkan dy pergi dengan sejuta rase tanda tanya dihatinya . .


#bkan laut namanya jika lautnya tidak berombak , bkan cinta namanya jika prasaan tak pernah terluka , bukan kekasih namanya jika hatinya tidak merindu dan cemburu . .


#bercinta memang mudah , untuk dicintai juga memang mudah , tapi utk dicintai orang yang kita cintai itulah sukar kita peroleh . 
satu2nya cara utk kita peroleh kasih syang jgn mnuntut agar kita dicintai , tapi mulailah mmberi kasih sygs kpada orang lain tanpa mminta balasan .cth : ibu dan bapa kita dan saudara mara !!



Sujudku pun takkan memuaskan inginku

‘tuk hanturkan* sembah sedalam kalbu

Adapun kusembahkan syukur padamu ya Allah

Untuk nama,harta dan keluarga yang mencinta

Dan perjalanan yang sejauh ini tertempa

Alhamdulillah pilihan dan kesempatan

Yang membuat hamba mengerti lebih baik makna diri
Semua lebih berarti akan mudah dihayati
Alhamdulillah,Alhamdulillah,Alhamdulillah….


kodoxx !

kodoxx !

AMIRRUL AKMAL !

AMIRRUL AKMAL !